wtorek, 14 lipca 2015

English Matters nr 53

Ostatni post na moim blogu to również była recenzja "English Matters". I było to ogrom czasu temu... Ale o tym innym razem i w innym poście. Mam jednak nadzieję, że teraz naprawdę wrócę do blogowania, bo strasznie za tym tęskniłam. Skupmy się jednak na magazynie.
Okładka książki English Matters 53/2015
źródło
Kiedy wyjęłam go z koperty i zobaczyłam kto znajduje się na okładce o mało nie zaczęłam skakać z radości. Johnny Depp. Jeden z moich ulubionych aktorów. Muszę nawet przyznać, że kiedyś się w nim podkochiwałam... Ale mniejsza. Za artykuł o nim zabrałam się na samym początku. Muszę przyznać, że okazał się bardzo ciekawy. Przeczytamy w nim trochę o dzieciństwie Depp'a, jego początkach w aktorstwie, najlepszych i najgorszych momentach w jego karierze i oczywiście trochę "prywaty". Dodatkowo znajdziemy tam nazwy "egzotycznych gatunków filmowych" z ich nazwami i objaśnieniami. Przed artykułem o Johnnym, This and That, a tam o trzech ciekawych miejscach w trzech równie ciekawych miastach, gdzie możemy spędzić wakacyjny urlop. Wróćmy znowu do People and Lifestyle. Tam coś dla fanów Thirty Seconds to Mars. Ja nie za bardzo słucham tego zespołu, ale artykuł uważam za udany. I ostatni tekst w tym dziale to o programie Au Pair. Myślę, że większość z Was słyszała o tej wymianie kulturowej, tak popularnej wśród młodzieży, szczególnie w wakacje. English Matters pomoże Wam zdobyć więcej informacji na ten temat. Dalej Culture i kolejne trzy artykuły. Różnice między północą i południową Anglią, kilka słów o różnych dobrze zapowiadających się aktorach z Hiszpanii, Francji i Rosji oraz o tym jak zmieniła się literatura amerykańska pod wpływem drugiej wojny światowej. Następnie moje ulubione: Travel. Tam wszystko o Cyprze i typowych problemach w podróży. Potem w Conversation Matters nauczymy się jak poprawnie zadawać pytania, a na sam koniec Leisure i lekcja Pani Szpotakowskiej na piosence Thirty Seconds to Mars - "Closer to the Edge". Jednocześnie jest to rozwiązanie konkursu, który był ogłoszony w 50. wydaniu magazynu. Serdeczne gratulacje dla Pana Łukasza. :) Do tego numeru został dołączony dodatek, który możemy pobrać ze strony www.englishmatters.pl. Mamy w nim bardzo fajnie objaśnione porównania/związki frazeologiczne. Powiem szczerze, że strasznie spodobał mi się ten dodatek, ponieważ jest urozmaicony świetnymi ilustracjami.

Krótko podsumowując. 53. numer English Matters jest bardzo wakacyjny. Jak zwykle artykuły są świetne i warte polecenia. Zdecydowanie najbardziej spodobały mi się te z rubryki Travel i tekst o Johnnym Deppie oraz o różnicach między północą i południową Anglią. Jak zwykle magazyn godny uwagi.

Za możliwość zapoznania się z "English Matters"  bardzo dziękuję:  



2 komentarze:

  1. Swego czasu bardzo często sięgałam po magazyny z tego Wydawnictwa, aczkolwiek teraz nie mam za bardzo czasu na jego czytanie. Jednakże dla Johnego Deepa mogłabym nabyć jeden egzemplarz.

    Tymczasem zapraszam Ciebie na recenzję "My, dzieci z dworca Zoo"
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com/2015/07/christine-f-my-dzieci-z-dworca-zoo.html

    OdpowiedzUsuń

1.Wszelkie komentarze z "zapraszam do mnie" lub z linkami do Waszych blogów zostaną usunięte.

2. Jeśli chcecie mnie poinformować o konkursie lub Waszym wyzwaniu, możecie napisać to w komentarzu, ale moglibyście wysilić się chociaż trochę i napisać coś odnośnie postu. Jeśli Wam się nie chce to po prostu zostawicie link w podstronie "Wyzwania" w przypadku wyzwania i "Blogowe konkursy" w przypadku konkursu. Komentarze, które będą sprzeczne z tym co napisałam po prostu usunę.

Czy wymagam zbyt wiele?