poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Henry H. Neff "Pies z Rowan"

Max McDaniels jest zwykłym dwunastoletnim chłopcem. Mieszka w Chicago ze swoim ojcem. Jego matka kilka lat wcześniej wyszła z domu i nigdy nie wróciła. W każde jej urodziny jeżdżą do Instytutu Sztuki, gdyż mama uwielbiała malarstwo. Max zauważa, że już od początku samej jazdy pociągiem przygląda mu się mężczyzna, który nie ma jednego oka. Kiedy ucieka przed nim w Instytucie trafia do pewnej sali. Nie ma w niej nic oprócz celtyckiego gobelinu. Myśli, że to nic takiego i przygląda mu się z zaciekawieniem. Kiedy wychodzi okazuje się, że cały Instytutu go szukał, gdyż nie było go dwie godziny, a sama sala zniknęła. W swojej kurtce chłopak znajduje tajemniczy list. Już następnego dnia Max jest w niebezpieczeństwie. To wszystko prowadzi go do Akademii Rowan. Tam ma się uczyć wielu nowych, fascynujących rzeczy. Zobaczy też stworzenia, o których istnieniu nigdy nie wiedział. Jednak szkoła dla wybrańców ma również mroczną stronę... Na całym świecie znikają cudowne obrazy i dzieci, które także miały trafić do akademii. Walka dobra ze złem wcale się nie skończyła. Max będzie musiał stawić czoła ciężkim wyzwaniom. Spotka wielu ludzi i na końcu już sam nie będzie wiedział komu ma ufać. 

Pełna zabawnych scen, jak i też poruszających do łez książka. Z jednej strony fantasty, ale ja bym powiedziała, że ma też elementy science-fiction. Dodatkowo coś co ja uwielbiam - miłość, chociaż dużo tam jej nie ma to jednak jest. Czyli każdy znajdzie coś dla siebie. Czytałam, że "Gobelin" to marna podróbka "Harrego Pottera". Ja jestem jego wielką fanką i chociaż nie przeczytałam książek to oglądałam filmy i owszem jest wiele elementów podobnych, ale są to dwie różne historie i według mnie nie należy ich porównywać. Trochę wkurzało mnie to, że trzynastolatkowie mówili "dziewczynki". Nagle miało się wrażenie, że to dziewięciolatkowie... Ale to była taki maleńki szczegół ;) 

Podsumowując. Tak jak już pisałam trochę się uśmiałam, ale kilka łez też poleciało. Wspaniała książka. Już za nie długo zabieram się za kolejne części :) Mam nadzieję, że będą równie dobre jak ta. Polecam ją gorąco, bo naprawdę KAŻDY może znaleźć tam coś dla siebie. 

8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

1.Wszelkie komentarze z "zapraszam do mnie" lub z linkami do Waszych blogów zostaną usunięte.

2. Jeśli chcecie mnie poinformować o konkursie lub Waszym wyzwaniu, możecie napisać to w komentarzu, ale moglibyście wysilić się chociaż trochę i napisać coś odnośnie postu. Jeśli Wam się nie chce to po prostu zostawicie link w podstronie "Wyzwania" w przypadku wyzwania i "Blogowe konkursy" w przypadku konkursu. Komentarze, które będą sprzeczne z tym co napisałam po prostu usunę.

Czy wymagam zbyt wiele?